Absolwentka psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, specjalność: psychologia kliniczna, osobowości, zdrowia i psychoterapii), studia w ukończone z wyróżnieniem (2005); tytuł pracy: Dialogowa moralność – analiza zjawiska na gruncie teorii Huberta Hermansa.
Po uzyskaniu stopnia doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologii (2011, tytuł pracy: Stałość i zmiana tożsamości osobistej: eksploracja w aspekcie motywów i wewnętrznej aktywności dialogowej) kilkanaście lat pracowała naukowo i dydaktycznie w Instytucie Psychologii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.
Obecnie pracuje na stanowisku badawczo-dydaktycznym w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Jest autorką wielu publikacji naukowych w czasopismach polskich i międzynarodowych, współautorką monografii pt. „Odsłony tożsamości” oraz współredaktorką książki „Tożsamość i jej przemiany a kultura”.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. prowadząc poradnictwo psychologiczne w uniwersyteckiej Poradni Zdrowia KUL, realizując szkolenia z zakresu tzw. miękkich kompetencji, a także udzielając poradnictwa i wsparcia psychologicznego dzieciom i rodzicom szkoły podstawowej.